danas je 28.3.2024

Input:

Obaveze za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koje proizlaze iz procjene ugroženosti

10.2.2020, , Izvor: Verlag Dashöfer

2.3 Obaveze za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koje proizlaze iz procjene ugroženosti

Dario Gauš, mr.sig.

Člankom 13 stavkom 4 Zakona o ZOP određeno je da jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na temelju procjene ugroženosti donose godišnji provedbeni plan unaprjeđenja zaštite od požara za svoje područje za čiju provedbu će osigurati financijska sredstva. Godišnji provedbeni planovi unapređenja zaštite od požara gradova i općina donose se na temelju godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara županije na čijem prostoru se nalaze. Godišnji provedbeni plan unapređenja zaštite od požara županije donosi se uz sudjelovanje nadležne policijske uprave i vatrogasne zajednice županije.

Pravne osobe

Obaveza izrade procjene ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije za pravne osobe

Radi utvrđivanja odgovarajuće organizacije i provođenja mjera zaštite od požara, građevine, građevinski dijelovi i druge nekretnine te prostori razvrstavaju se rješenjem ministra u jednu od četiri propisane kategorije ugroženosti od požara, prema kriterijima, uvjetima i osnovama utvrđenim Pravilnikom o razvrstavanju građevina, građevinskih dijelova i prostora u kategorije ugroženosti od požara (NN 62/94, 32/97).

Sukladno članku 20 stavak 3 Zakona o ZOP, vlasnici odnosno korisnici građevina, građevinskih dijelova i drugih nekretnina te prostora razvrstanih u prvu i drugu kategoriju ugroženosti od požara dužni su donijeti plan zaštite od požara izrađen na temelju procjene ugroženosti od požara te organizirati službu zaštite od požara. Temeljem stavka 6 istog članka obaveza je, najmanje jednom u 5 godina, provesti usklađivanje procjene ugroženosti s novonastalim uvjetima.

Način izrade procjene ugroženosti za pravnu osobu

Pravilnikom o izradi procjene ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije (NN 35/94,