Novim Pravilnikom o ovlaštenjima za poslove zaštite na radu (u nastavku teksta: Pravilnik)"1" propisuju se uvjeti pod kojima poslodavac za svoje potrebe (fizička ili pravna osoba) može biti ovlašten za obavljanje poslova zaštite na radu, postupak izdavanja, poništavanja i ukidanja ovlaštenja, stručni nadzor nad obavljanjem poslova za koje je dano ovlaštenje, unos i ažuriranje podataka, te izvješća koje ovlaštene osobe putem Informacijskog sustava zaštite na radu dostavljaju Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike (u nastavku teksta: Ministarstvo), stalno stručno usavršavanje stručnjaka zaštite na radu u ovlaštenim osobama te obveze i način evidentiranja ovlaštenja.
Novi Pravilnik stupio je na snagu 02. lipnja 2022. godine. Više o samom Pravilniku slijedi u nastavku teksta.
Poslovi zaštite na radu za koje se izdaje ovlaštenje su:
- obavljanje poslova zaštite na radu kod poslodavca,
- osposobljavanje za zaštitu na radu (osposobljavanje radnika za rad na siguran način, te osposobljavanje poslodavca, ovlaštenika i povjerenika radnika za zaštitu na radu),
- izrada procjene rizika,
- ispitivanje radne opreme i
- ispitivanja fizikalnih, kemijskih, odnosno bioloških čimbenika u radnom okolišu.
Poslodavac može obavljati poslove zaštite na radu kod sebe i za svoje potrebe bez…